A Magyar Izomdisztrófia Társaság hivatalos honlapja.
A helyes étkezés hét alapszabálya
Mivel az étkezésnek kulcsfontosságú szerepe van az egészség megőrzésében, különösen az un. rendszerbetegségek, mint a cukorbaj, a rák, vagy a szív és érrendszeri betegségek megelőzésében, de minden genetikai alapú betegség tüneteinek enyhítésében, vagy a betegség lefolyásának lassításában is, megfontolásra ajánljuk az amerikai Michael Pollan étellel kapcsolatos hét egyszerű alapszabályát.
Utoljára frissítve: 2012. augusztus 13.

Az evés hét alapszabálya

Válaszd az ételt az ételhez hasonlatos anyagok helyett!

Az amerikai Michael Pollan étellel kapcsolatos  tanácsaira az interneten bukkantunk rá. Pollan szerint mindaz, amit az élelmiszerről megtanultunk, hét szóban összefoglalható: Egyél ételt, ne túl sokat, leginkább növényeket. Valószínűleg ebből a mondatból a második szó a legfontosabb: az étel a valódi ételt jelenti, zöldségeket, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű magvakat, halat és húst.
 
7 szó, hét szabály

1. Ne egyél meg semmit, amit a nagymamád nem ismerne fel, mint ételt. Amiben 5-nél több hozzávaló van, vagy   nem tudod őket kiejteni, azt ne vedd meg.

2. Ne egyél meg semmit, amit minden nyelven ugyanúgy hívnak.

3. Ne az üzlet közepén, hanem a szélén keresgélj. A romlandó élelmiszerek közel vannak a raktár bejáratához.

4. Ne egyél meg semmit, ami nem tud megromlani. Vannak kivételek, mint pl. a méz, de ami a penésznek sem kell,  az nem étel.

5. Nemcsak az számít, hogy mit eszel, de az is, hogyan. Hagyd abba az evést, ha már 80%-ig jóllaktál.

6. Élvezd az étkezést asztalnál, barátokkal, családtagokkal együtt.  Ne egyél a TV előtt.
 
7. Ne vegyél ételt ott, ahol az autódat tankolod, mert akkor az autóban fogsz enni.

 


 

Cimkék:
  Diéta
  Életmód
  Táplálkozás
 
Várjuk jelentkezését
 
© Magyar Izomdisztrófia Társaság, 2009, minden jog fenntartva.